Jumaat, 13 Julai 2012

ULANGTAHUN

Entah kenapa semingguan aku terus terkacau dengan cerita lama . Aku mengaku . Aku pernah membuat kesilapan . Di mana kita tidak lari - mentahnya ego semasa muda . Kenapa tiada langsung peluang .


"..This anniversary may never be the same
Inside I hope you know I'm dying
With my heart beside me
In shattered pieces that may never be replaced.."



Kadang aku tak mampu membelek ini semua - aku menyekat rindu aku dekat kau . Tiba masa aku ceritakan dekat kau - umpama jajaan cerita dongeng . Tiada erti satupun dekat kau . Hari-2 aku lepaskan kau . Aku juga sakit . Itu adalah selepas aku hidup dalam kekhilafan . Itu yg perlu kau faham . Seperti tuangan kata-kata kau , gelak-tawa bukan penjamin sebenar apa hati kita rasa . Orang taktahu sakit di dalam .  Sama seperti aku . Tiap hari aku lari dan lari , mengelak dan menepis . Tapi sampai bila . Aku tak mampu lagi - Aku perlu mengaku . Aku rindu kau .


Aku tahu aku tidak berhak lagi menggugat hidup kau . Satu pun aku tak patut tegur . Rasa kau sudah mati untuk aku . Hilang seperti air tawar . 

Ramai yg semakin dekat dengan kehidupan mereka . Mereka lah yg memberi kau senyuman , riang dan erti buat kau . Bukan aku lagi kan ? Ahh persetankan kau bilang aku tidak punya perasaan !
Aku cukup tegar menyimpan rasa dan aku jelaskan tadi - itulah kesilapan aku dulu . 

Malam tu , aku betul-betul terlekat pada bantal . Runtunnya kemegahan aku sebagai anak jantan . Dan aku sedar - titik itu noktah , bukan lagi permulaan satu garisan . Terima Kasih


angkatigabelas#







Tiada ulasan:

Catat Ulasan