Rabu, 6 Jun 2012

LUKISAN CAIR



Aku terkesan. Langit sejuk menanti rekah dari sang matahari. Merenggut kuat perasaan mati. Subuh ini, betul mengetuk hampir keusaian jiwa. Dan ketenangan aku cari bagai sajak tanpa noktah hakiki. Kelibat petir merewang pelosok awan -- bukan kumulus . Sepekat kesumat yg aku pendam . Dipanahnya - Ya Tuhan , sakitnya. Selingan ini benar melata , buat aku leta. Mekanisme imaji , membuat aku 'basah' dalam menung.
Ya.."


Mengelak bukan satu kemenangan
Kebencian bukan satu hakikat
Tapi ketakutan
dari jiwa yg nihil dengan iman
Terperosok hasut syaitan.

Berkiblat langit marah
Aksara begitu bersimpati

Telepati mimpi-mimpi
Mungkin lagi
satu janji.."

Cukuplah. Naqlinya tiada dihijab sekali-pun. Aku tak minta dunia mempersoal aku - Tuhan sedang menghukum aku. Dosa-dosa atas nama cinta. Sesegar udara nimbus, inipun, tak luak buat sakit ini hilang.
Dan kalaupun, bermasih. Ia bermain lagi - "..ashita anata mo kimochi ga hanarete mo.."
Ke-ba-rang-ka-li-an , kelahiran baru. 

Bayang-bayang
adalah pengikut dendam

Biarlah telepati-telepati mimpi itu - 
menjadi se-misteri
menjadi tali
koneksi yg terhenti.
Hmm..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan